Παρασκευή 13 Μαρτίου 2015

ΓΕΩΠΟΛΙΤΙΚΗ ΣΤΡΟΦΗ ΠΡΟΣ ΡΩΣΙΑ-ΑΡΘΡΟ ΤΟΥ ΝΙΚΟΥ ΚΟΥΖΗΛΟΥ

Πάγια θέση του Λαϊκού Συνδέσμου ΧΡΥΣΗ ΑΥΓΗ είναι η γεωπολιτική στροφή προς Ρωσία, αμυντική, επενδυτική, ενεργειακή, εμπορική. 
Ένα άνοιγμα στον ρωσικό παράγοντα ο οποίος παραμένει 100% αποκλεισμένος από τον Ελλαδικό χώρο θα ήταν μια κίνηση που οπωσδήποτε θα ευνοούσε το εθνικό συμφέρον. Πρώτα να δούμε τι θέλουν οι Ρώσοι και σε ποια σημεία μπορούμε να συνεργαστούμε. Οι Ρώσοι θέλουν να εξασφαλίσουν την έξοδό τους στο Αιγαίο, στη Μεσόγειο. Μία στρατηγική συμφωνία με τη Ρωσία σε τομείς, όπως οι συνδυασμένες μεταφορές, οι οποίες προσφέρουν το 10% του Ελληνικού ΑΕΠ. Στον συγκεκριμένο τομέα η χώρα μας αποτελεί το κλειδί στο Ευρωπαϊκό δίκτυο μεταφορών και βρίσκεται σε αναπτυξιακή τροχιά.
 Με την ευρωπαϊκή λιμενική πολιτική να αποκτά μεγάλη ένταση και να εντάσσονται 25 Ελληνικά λιμάνια στο διευρωπαϊκό λιμενικό δίκτυο (ΤΕΝ-Τα), μπορούμε να αποκτήσουμε μια νέα δυναμική, σε συνεργασία με τη Μόσχα, στο διεθνές εμπόριο. Η δημιουργία ενός δικτύου συνεργασίας για τα λιμάνια Θεσσαλονίκης – Καβάλας – Αλεξανδρούπολης είναι από τα πρώτα βήματα, σε σύνδεση με το σιδηροδρομικό μας δίκτυο, ΤΡΑΙΝΟΣΕ σε συνεργασία με την ρωσική κρατική σιδηροδρομική εταιρεία RUSSIAN RAILWAYS και ανάπτυξη του σιδηροδρομικού διαδρόμου SEA 2 SEA (Καβάλα – Αλεξανδρούπολη – Βουλγαρία – Ρωσία), με την ταυτόχρονη σύνδεση του δικτύου Μόσχα – Καζάν. 

Επομένως οι Ρώσοι θα μπορούν να επενδύσουν σε λιμάνια (ΟΛΘ – ΟΛΑ – ΟΛΧ) αναπτύσσοντας σύγχρονα διαμετακομιστικά κέντρα και μακροπρόθεσμα μπορούν να προσφέρουν πολλαπλά οφέλη στην χώρα μας, με την ανάπτυξη των λιμενικών υποδομών, την σύνδεση του σιδηροδρομικού δικτύου, αναβάθμιση υπηρεσιών αεροδρομίων και βελτίωση του οδικού δικτύου. Έτσι δυνητικά μπορούμε να αναδειχθούμε σε περιφερειακό εμπορικό κέντρο, λαμβάνοντας υπόψη τη μικρή απόσταση των λιμανιών μας από τα σύνορά μας. Ακόμα θα αυξηθούν και οι επενδύσεις σε real estate, θα αυξηθούν οι εξαγωγές προς Ασία (Ρωσία – Κίνα) και θα υπάρξει αύξηση του τουρισμού, δίνοντας οικονομική ανάσα σε όλη την Β. Ελλάδα. 
Τα λιμάνια Θεσσαλονίκης – Καβάλας – Αλεξανδρούπολης έχουν και ενεργειακό ενδιαφέρον αφού στην Θεσσαλονίκη υπάρχουν οι εγκαταστάσεις των ΕΛΠΕ, στην Καβάλα δραστηριοποιείται η KAVALA OIL και στο λιμάνι της Αλεξανδρούπολης υπάρχει η πρόθεση των Ρώσων να εγκαταστήσουν πλωτή δεξαμενή αποθήκευσης φυσικού αερίου LPG – LNG. Με τον σωστό σχεδιασμό μπορούμε να διαθέσουμε μονάδες εξόρυξης υδρογονανθράκων, μονάδες αποθήκευσης υδρογονανθράκων και φυσικού αερίου, λύνοντας το πρόβλημα της ενεργειακής αυτάρκειας σε Μακεδονία – Θράκη. 
Στην αμυντική συνεργασία, διαχρονικός «πόθος» της Ρωσίας είναι η ύπαρξη προβλήτας ελλιμενισμού με δυνατότητες εφοδιασμού και επισκευαστικής βάσης στη Μεσόγειο. Τα γεγονότα της Συρίας τους έχουν στερήσει αυτήν την δυνατότητα. Έτσι τα λιμάνια της Β. Ελλάδας αποκτούν μεγάλη αξία και σε αυτόν τον τομέα, όπως και η Σύρος, η οποία διαθέτει δυνατότητα ελλιμενισμού και διαθέτει τα ναυπηγεία Νεωρίων Σύρου όπου η Ρωσία είχε εκδηλώσει ενδιαφέρον αγοράς ή ενοικίασης.
 Η στρατηγική συμμαχία με τη Ρωσία, της εξασφαλίζει τη σύνδεση από και προς Ασία, με κύριο άξονα το Αιγαίο και τη Μαύρη Θάλασσα, μέσω Ευξείνου Πόντου, εξασφαλίζοντας ρόλο κυρίαρχο στη γεωπολιτική σκακιέρα για την Ελλάδα. 

Σήμερα ο ΟΛΘ έχει δυνατότητα εξυπηρέτησης 400.000 εμπορευματοκιβωτίων (TEU΄S), με δυνατότητα αύξησης σε 800.000 TEU΄S. Καβάλα – Αλεξανδρούπολη διαθέτουν ακτοπλοϊκή σύνδεση με τα νησιά του Β. Αιγαίου, ο ΤΡΑΙΝΟΣΕ είναι για τρίτη συνεχόμενη χρονιά κερδοφόρος, τα ΕΛΠΕ Θεσσαλονίκης είναι σε θετικούς ρυθμούς κερδοφορίας, η KAVALA OIL αναπτύσσει τις εγκαταστάσεις της. 
Το ερώτημα είναι γιατί θέλουν να τα πουλήσουν (λιμάνια – αεροδρόμια – σιδηροδρόμους – μαρίνες); Η απάντηση είναι απλή. Γιατί δεν θέλουν να αναπτυχθεί η Ελλάδα, γιατί θέλουν να έχουμε μνημόνια και όχι εθνική κυριαρχία. Όμως στο βάθος του δικού μας ορίζοντα ανατέλλει μια μεγάλη και ισχυρή Ελλάδα, μία νέα Χρυσή Αυγή του Ελληνισμού.

ΠΗΓΗ: ΧΡΥΣΗ ΑΥΓΗ